ملکه بریتانیا برای اولین بار پس از جنگ جهانی دوم(پس از سفر روسای جمهور فرانسه و آمریکا) به آلمان سفر کرد.
در این سفر که دولت فدرال تحت صدراعظمی لودویگ ارهارد هدایت میشد، تمام اعضای کابینه به نشانه آشتی پس از جنگ در فرودگاه به استقبال ملکه جوان رفتند.